مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 11:252023-09-17اقتصادي

باغستان سنتی قزوین در آستانه ثبت میراث زنده کشاورزی جهان 


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به زودی با کمک سازمان فائو باغستان سنتی قزوین به عنوان هفتادونهمین اثر در فهرست میراث زنده جهانی کشاورزی (جیاس) ثبت می شود.

- ایسنا/قزوین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به زودی با کمک سازمان فائو باغستان سنتی قزوین به عنوان هفتادونهمین اثر در فهرست میراث زنده جهانی کشاورزی (جیاس) ثبت می شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی راه انجام با اشاره به ثبت باغستان سنتی قزوین در میراث زنده کشاورزی جهان، اظهار کرد: در سال گذشته از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان برای صیانت از باغستان سنتی یک بسته پیشنهادی تهیه شد و آن را به سازمان فائو ارائه دادیم تا ضمن معرفی باغستان سنتی قزوین به عنوان یک اثر ارزشمند بتوانیم این میراث را صیانت کرده و در اختیار آیندگان نیز قرار دهیم.

وی بیان کرد: در سطح جهان حدود 79 میراث زنده جهانی در زمینه های آداب و رسوم فرهنگ، مسائل کشاورزی و تاریخی شناسایی شده که باغستان سنتی قزوین در ردیف هفتادونهمین اثر میراث جهانی و پنجمین اثر در کشورمان محسوب می شود که درصورت ثبت جهانی آن می توانیم ضمن صیانت از این اثر از اعتبارات جهانی نیز برای احیا و صیانت و توسعه آن استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغستان سنتی قزوین در آستانه ثبت میراث زنده کشاورزی جهان 

باغستان سنتی قزوین در آستانه ثبت میراث زنده کشاورزی جهان